November 2017 har börjat

Så här vi åter anlänt till den stora staden London. ”Vi” är jag (Jan) och Daniel, som nu har en tid på oss att fortsätta att utforska alla skrymslen och vrår I denna intressanta stad. Den här gången började vi vår resa redan dagen innan, med att åka till Stockholm och stanna där en natt innan det bär iväg ut till Arlanda. Det kändes faktiskt ganska bra och något som vi kan tänka på även en annan gång. Fru Lindberg, vars pensionat vi besökte, tog väl hand om oss och såg till att vi fick både mat och dryck innan sängen kallade. På morgonen blev det även frukost och sedan bar det iväg till ersättningsbussen som skulle ta oss till Danderyd för byte till tunnelbana och vidare till Arlanda Express ut till flygplatsen. Lördagens tåg gick utan problem, förövrigt och vi kom fram till Stockholm blött nån minut efter utsatt tid.

Så I morse hämtade vi våra väskor, som vi haft inlåsta på Centralen över natten och letade oss bort till spår 1-2 där anslutningen till Arlanda avgår. Det stod ett tåg inne redan och vi slog oss ner och inväntade avgång, vilket ungefär dröjde tio minuter, så det var ju bra. På Arlanda var det inte så mycket folk och incheckningen, eller bagdropen, gick som på räls och snart hade vi tagit oss igenom säkerhetskontrollen och befann oss på rätt sida, så att säga. Efter en liten paus gick vi upp och satte oss vid gaten, för det var ju lika bra att göra det och det gick I ärlighetens namn inte så många minuter innan det blev dags att gå ombord. Lite förvånande snabbt måste jag säga. Men, så kom vi i väg tidigt och landade på Heathrow sådär en 20 minuter före tidtabellen. Inte illa.

Ja, den tid vi kom tidigt åt tunnelbanan upp, för innan Northfields blev vi stående ganska länge utan förklaring, men det är sådant som dessvärre är vana vid. Är det inte signalfel, så är det något annat. Fram kom vi I alla fall och kunde gå av på Hammersmith som förväntat. Vi var lite tidiga till hotellet, så vi dumpade väskorna och gick till den lokala pizzerian och åt lunch innan rummet blev tillgängligt. Som tur var, fick i samma rum som vi är vana vid och som jag önskat. Tack så mycket säger vi. Ett hotell som tar hand om sina gäster är ett bra hotell.

Det är inte mycket mer att säga om detta, utan vi packa raskt upp och begav oss ut på stan (ja, det låter kanske löjligt att säga så, men det är så vi ser det) och vi tog sikte på The Shaston Arms för att få ett glas Badger eller Furst Ferret (eller liknande): MEN det är söndag så alla pubar har inte öppet och på Shaston Arms var det stängt. Så det fick bli en ersättningspub i stället och det gick bra det också. Vi tog det lugnt och känner väl av att dagen varit lång, så vi vandrade sakta genom Soho och stannade till på ytterligare två pubar innan vi vandrade till gränslandet mot Covent Garden för lite kvällsmat. Vi hamnade på Nando’s, där i fick god kyckling. Har aldrig varit på dem i London, men väl en gång i Nottingham. Men det var ganska många år sedan. Hur som helst var det trevligt och vi blev båda mätta.

Som avslutning på dagen stannade vi till på puben The Harp och tog en sista pint innan det var dags att söka hvila mellan lakanen. Ja, jag fick ju lov att skriva allt det här först, men det tog inte så lång stund. Ni får kika in i morgon igen för en redovisning av måndagens äventyr!

4 svar på ”November 2017 har börjat

1. Och vi blev jagade av lilla mamma på cykel… Tack igen, söta mor.

2. Ja så var då er vandring mellan pubarna igång. Ha så trevligt och ta det easy. Kram på er

3. Påt igen ja tror han andas …..