Tio dagar av äventyr

Då är vi alla hemma igen och jag möttes av två glada katter när jag öppnade dörren. De hade saknat mig, så klart och jag erkänner att jag har saknat dem också. Skönt att vara hemma, även om det är roligt att vara i London också. Här är en sammanfattning av vad vi gjorde och var med om.

Resdagen är som den är och förra fredagen var inte direkt annorlunda än de tidigare gånger vi tagit oss till den stora staden, men ändå lite ändringar på schemat. Exempelvis tog tåget längre tid då det åkte över Västerås för att slippa proppen söder om Stockholm. Det gav oss mindre tid att ta oss ut till Arlanda, men vi hann utan problem. Man bli ganska trött av att resa så det blev inte jättemycket gjort på fredagen, utan vi åkte ner för att få mat och sedan blev det inte mer än så. En öl på den lokala puben ett stenkast från hotellet var allt.

Lördagen var stekhet. Den saken kan vi vara överens om och det var resans varmaste dag. Väderleksprognosen sade att veckan skulle bli ”sådär” och vi var självklart tacksamma över att få en fin dag, även om vi skulle ut på fest på kvällen i full mundering. Så en tur längs Portobello Market var perfekt en sådan här dag och jag tror alla gillade det. Mycket folk, men ändå lite lugnare, då vi kom ut tidigt. Vi åkte dessutom tillbaka till hotellet efter att vi ätit, så att alla kunde förbereda sig inför med medeltida festen på kvällen.

Nu vet ju alla att den inte blev lika kul som den borde varit och oväsendet gjorde att jag fick gå min väg. De övriga stannade och hade väl skapligt kul eftersom de fick ett nytt bord i en lugnare del av lokalen. Vi går inte dit igen är väl omdömet, men nu är det gjort och avklarat.

Vädret resten av veckan visade sig vara bättre än vi trott och vi hade sol och värme hela tiden. Fantastiskt måste vi väl ändå säga om det, då vi befann oss i London, staden med regn och regn. Detta slapp vi undan och kunde njuta i stället. Några besök på museum blev det, både Naturhistoriska och V&A i Södra Kensington och vi tåg en båttur till Greenwich. Det sistnämnda behöver vackert väder för att funka så det blev alldeles perfekt.

Vi var inte på så många pubar som vi brukar, men å andra sidan stannade vi på flera av dem under en längre tid. Fredrik gillade att sitta i lugn och ro och bara njuta och det är inte fel på något sätt. Totalt besökte vi 21 olika och 21 är ju ostraffbart sägs det, så vi får se det som ett omen. Tre gånger besökte vi Brook Green Hotel, fem minuter från där vi bodde och det är en trevlig pub, utan tvekan.

Shoppa hann vi också, även om det kanske drog ut lite på tiden och orken och vi var inte på alla ställen som vi pratat om. De ligger förhoppningsvis kvar till nästa resa, när nu denna blir och jag hade tänkt besöka ett antal speciella pubar med Fredrik, så de får vi också lämna till nästa gång han har möjlighet att följa med. Inget besök på O2 blev det heller och att käka på Jimmy’s World Eat får också anstå till en annan gång. På det hela taget har vi inget att klaga på i alla fall och alla verkar ha haft en underbar resa på alla sätt.

Vi fick ju träffa Tracey och Gino några gånger och även Grant med flickvän, samt alla katterna. Där, i Hornchurch, föll de enda dropparna på resan, men inte mer än att vi stod ut. Vi kunde sitta ute på terrassen och nere på grillplatsen utan att ens tänka på det. På hemvägen var det blött, men uppehåll den stunden vi var utomhus. Så, allting gott och så även slutet. Nästa resa är inte bokad och vi får se vad som händer. Brexit är fortfarande runt hörnet och lurar, så vi får avvakta och se vad som sker med detta också. London ligger kvar oavsett och kommer alltid att vara ett härligt resmål.

Tack för att ni har tagit er tid att läsa allting!

2 svar på ”Tio dagar av äventyr

1. Tack för alla dina intressanta och berikande berättelser över London.
    Mer intressanta än en tråkig semesterguide.Man känner verkligen att man är med
    på noterna och pubarna. Ser fram mot eran nästa Londontur med många nya vyer.
    Kramis till dig för den bästa av noveller från London

2. Ja du är inte dålig att skriva. Kul att läsa. I alla fall skönt att ni är hemma. Tycker väl också katterna. Fast de har väl vanan inne. I morgon kommer Carola och Roland och åker igen på torsdag. Vi hörs. Kram kram.