Utflykt i solen

Solen sken från i princip blå himmel hela dagen idag. Med andra ord en perfekt dag att spendera på en utflykt. Vi åt vår frukost enligt gängse rutin – vi som inte försov oss i alla fall – och gjorde oss sedan redo att åka till Westminster Pier där en flodbåt skulle ta oss till Greenwich. Trafiken var okej, så det gick ganska snabbt att ta oss dit och vi hann precis köpa biljetter till avgången klockan tio. Det var inte så många själar ombord och vi fick bra platser på fördäck. Och kunde njuta av färden, utsikten och guidningen. Det är alltid lika intressant att höra vad de har att berätta.

Framme i Greenwich gick vi ett varv runt marknaden innan Tracey kom ikapp oss. Lite missförstånd här och där gjorde att vi missade varandra i början. Men med henne blev sällskapet komplett. Vi tog oss till Greenwich Park och där tog Tracey fram apelsinjuicen och bjöd på. Gott. Vad allt hon nu blandat i den, förutom vodka kan man undra. Det var i alla fall inte fel med några glas så här i förmiddagssolen. Vi satt kvar till dess det var dags att gå uppför kullen till observatoriet och kolla pp tidskulan, den som talar om för sjömännen i hamnen att klockan är 12 (eller ett i vårt fall då även Storbritannien har sommartid).

Efter detta spektakel blev det lunch och den intog vi på puben Plume of Feathers. Mycket trevlig pub och jag och Daniel har varit där tidigare. Vi satt och njöt en stund innan det var dags att resa hem igen och förbereda aftonens fest för Gino. Denna skulle ju gå av stapeln i Camden, på Shaka Zulu, där vi åt middag med Tracey första gången. Det tog ett tag att komma tillbaka till hotellet och där lade vi en timme på att duscha, byta om och bli fina. Några minuters vila fick vi också.

I Camden tog vi en liten promenad medan vi väntade på Gino och Grant och vi hamnade såklart på en pub där grabbarna dök upp efter en stund. Vi fick i oss en öl/glas vin och så var det dags för middagen. Jag får väl säga att det var trevligt och högt i tak, men det slog ändå inte den där första, lite mer intima middagen jag och Daniel hade med Tracey första kvällen vi träffades. Maten var inte lika exotisk och det fanns varken gnu, zebra eller springbock. Nå, det var gott och det viktigaste var gemenskapen och att vi fick fira Gino ytterligare en gång.

I morgon ska vi besöka Madame Tussaud och så blir det shopping. Hörs då!

3 svar på ”Utflykt i solen

1. En så´n trevlig dag, men det är ju inte ovanligt när ni rör er runt. Kramar till alla.

2. En stilla och trevlig dag. Glöm inte att hälsa Tracey. De andra också. Kram.